Van alles wat...

18 november 2019 - Kathmandu, Nepal

Namasté ben ik weer,  eindelijk haha

Vandaag alweer vrijdag, bijna weer weekend. Morgenvroeg 7 uur op weg naar Chitwan, erg mooi en groen, vorig jaar ook geweest, even chillen. Hoort nog bij de introductie week, is er in het begin niet van gekomen. Maarten en Cynthia zullen er ook zijn, gezellig dus!! De andere 2 vrijwilligers zijn ermee gestopt, toch niet naar verwachting. Ze zouden eigenlijk met ons op platteland zijn,  now it's just Lia and me!

Zit nu in de bus naar Chitwan en raak weer overweldigd door dit waanzinnig fascinerend land!! Kijk nu naar de hoge groene bergen met op de achtergrond de Himalaya,  prachtig!! Van het ene uiterste naar het andere. Nu voel ik nog meer wat dit land en de mensen zo speciaal maakt! Je weet niet wat  je ziet...

De kleintjes op school is wel een dingetje, ja Anita vooral die ene. Als ze huilen om hun mamma kan ik daar niet zo goed tegen. Moet het wel proberen los te laten , letterlijk en figuurlijk, niet zo makkelijk, doe mijn best! Met 3 klassen bezig geweest  een soort van poeder tattoo te zetten. Dit had ik gekocht van een straatventer in Thamel.  Ze vonden het geweldig,  zelfs de crème die je vooraf op moest doen vonden ze al heel wat haha Ook de juffen vonden het heel interessant! Lia heeft weer de kleuren en cijfers gedaan, blijft moeilijk! Lia is dan ook meer de juf(ook vroeger geweest)die de engelse taal ook heel goed accentueert haha. Ik ben toch meer van het knutselen en gooi af en toe wat dutch en zelfs spaanse woorden erdoor heen met af en toe wat gekkigheid...

Er was die week ook bezoek van een of andere  minister president uit Bangladesh in Kathmandu. Drukte van jewelste en het verkeer was een en al chaos. Mensen hier zijn er niet blij mee, kost handen vol geld,  Machthebbers/gouvernment  hier beloven mensen vanalles maar uiteindelijk doen ze helemaal niets en laten mensen aan hun lot over, vreselijk om te zien!! Moesten zich de ogen uit de kop schamen!

Jullie sponsorgeld(van familie en vrienden zo geweldig!!!)wordt waarschijnlijk uitgegeven aan het opzetten van een science class ergens op een school op het platteland denk ik. Dacht gelijk...oh en de kleintjes dan!? Maar de oudere leerling is natuurlijk wel de generatie die hier het verschil kunnen maken. Denk dat dit wel een goed plan is! Hou jullie hiervan op de hoogte! Want stel je toch eens voor dat zo'n goeierd het tot de top haalt en wel de mensen hier kan en wil helpen. Tot nu toe alleen loze beloften:( Still believe in magic en never give up hope. Dat doen deze kleurrijke nepalezen namelijk ook niet!!

Na een 7 uur durende bumpy rit weer terug in Kathmandu. Het weekend in Chitwan was leuk en erg gezellig! Jungle tocht, zelfs een beer gezien, kanotocht ,olifanten, gezwommen lekker gegeten,  bier gedronken etc.. en erg leuk om Maarten en Cynthia weer te zien. Nu nog een weekje hier en dan gaan we het van ze overnemen op het platteland. Ben benieuwd!

Tot snel...heel veel liefs en knuffels!!! Xxxx

1. Annelies van eupen:
    18 november 2019
    Habibati wat een geweldig verhaal. Wat je allemaal ziet en meemaakt. Ongelooflijk. En inderdaad nooit de hoop opgeven. Jij doet al zoveel voor hun. Super. Dikke boesa lieverd
  2. Claudje:
    18 november 2019
    Hey Eugie, goed bezig en alle beetjes helpen. Jouw intentie zal energie in beweging zetten hoe dan ook . Love you🙏❤💋
  3. Yvon:
    18 november 2019
    Wat een prachtige foto's weer. Geweldig jouw verhaal, altijd een genot om te lezen.
    Knoeffie xxxxxx
  4. Irene en je vader:
    19 november 2019
    Hallo Eugenie wat mooie foto’s prachtige natuurwet vinden het mooi Voorhout dat het je goed bevalt hier is alles goed veel regen en koud avonds de kachel aan schat lieve groetjes en veel plezier aan je werk daardikke kus van ons💕💕👍👍👍❤️🐘🐘
  5. May:
    21 november 2019
    Wat weer een mooi verhaal en prachtige foto’s . Geweldig die tattoos .Keer op keer een genot om te lezen. Zo blijf ik op de hoogte hoe het jullie vergaat! In gedachten ben ik elke dag nog in Nepal. Lieve groetjes, ook aan Lia, Bharat, Radhika, Bina en vooral de kinderen bij OG. May