Laatste schooldag

13 december 2019 - Pyutar, Nepal

Namasté,

Vandaag was het onze laatste schooldag. We hadden van het nog overgebleven sponsorgeld voor 260 leerlingen doosje kleurpotloden met slijper, gummetje en snoepje gekocht. Grootste gedeelte gaat toch naar de opbouw van een science klas op een school waar we zondag naartoe gaan.
Aangezien hier ook de regen met bakken uit de lucht komt, toevallig vandaag, heeft tot nu toe nog niet geregend, viel de geplande ceremonie van onze principal in het water, helaas! Zodoende hebben we best snel, omdat ze dachten dat het nog wel zou opklaren niet dus, alles apart in de klassen uitgedeeld. Blije gezichtjes en veel bloemen gekregen. Tis toch wel wat om van die lieve mupkes afscheid te moeten nemen :(
Daarna werden er met alle leerkrachten in de office nog verschillende toespraken gehouden. Bloemenkransen, sjaal en niet te vergeten de tica. Lia en ik zaten compleet onder het rood. Ze zeggen hoe meer rood...hoe meer voorspoed en waardering. Nou dat zat dus wel goed haha.
De mannen waarmee we een gesprek hadden gehad wat buitengewoon fijn was, duurde zeker 2 uur, waren er gelukkig ook! Buiten wat er ook allemaal gebeurd is, zal ik nu even terzijde laten, was het een fijn afscheid! Meeste leerkrachten zijn geweldig lieve warme mensen! En de kinderen waren geweldig!!!
Om terug te komen op het gesprek met de 2 leerkrachten van de hogere klassen, dat was zooo bijzonder!! Ze waardeerden onze werkwijze en waren er zeer over te spreken. De boeken die veel te hoog gegrepen zijn, het repeat systeem wat totaal geen effect heeft, gaat er wat hun betreft eruit...yeahhyy!! Ze lezen hier eerst elke letter en zeggen dan pas het woord,  bij ons gaat dit via klank. Dit willen ze dus ook graag invoeren.  Er is nog zoveel besproken maar dat zal ik thuis wel vertellen. Weet wel dat deze mannen de verandering zullen proberen waar te maken. We moesten dit maar met eigen ogen komen zien...wie weet haha
Dus al met al toch een geslaagde missie en een super dag gehad!! :)
Nu onder het dekentje, tis nat en koud en hopen dat ik vannacht niet naar de geiten moet! Alhoewel mijn hoofd eruit ziet alsof ik te lang onder een zonnebankje heb gelegen hiii

Hele dikke knuffels xxxx

1. Annelies van eupen:
    13 december 2019
    Hoi lieverd. Ja had de foto al gezien met je rode hoofd 🤣😂🤣en wat fijn dat ze naar jullie geluisterd hebben en in de toekomst er wat mee willen doen. Slaap lekker habiba en nog maar 1 week en dan is dit fantastische avontuur weer voorbij. Geniet ervan en tot ziens. Dikke boesas habibati 💋 💋 💋 💋 💋
  2. May:
    13 december 2019
    Namaste Eugenie. Missie geslaagd, super! Wel een emotionele dag. Hopelijk wordt jullie leer systeem voort gezet! Lieve groetjes !
  3. Yvon:
    13 december 2019
    Hahahaha je bent wel erg rood xxxxx
  4. Ans:
    14 december 2019
    Ongelofelijk dat jullie in zo'n korte tijd zoveel hebben kunnen doen, respect hoor lieverds❤❤❤
    En natuurlijk is afscheid nemen niet leuk, maar alle mooie herinneringen aan deze bijzondere tijd zullen jullie vast nooit vergeten!
    Het zal straks wel (weer) heel erg wennen zijn thuis; de (vaak) overdadige Kerstgekte en het enorme aanbod aan luxe artikelen staat zó in contrast met het leven in "the village".
    Ga straks vooral genieten van het weerzien met alle lieve familie en vrienden, en daarna wordt 't weer "gewoon" januari 😉
    Geniet nog van jullie laatste week en ik hoop jullie heel gauw weer te zien en jullie verhalen te horen!!!
    Dikke knuffel, Ans ❤