Schooldag

12 november 2018 - Kathmandu, Nepal

Vanmorgen om half 9 vertrokken naar school, ik was zelfs iets te vroeg haha. Eerder toch een diarreeremmer genomen, want op het schooltje wil je echt niet. Het lopen ging dus goed.

Ik had de indruk dat de kindjes het leuk vonden om me weer te zien. Het was meteen weer...miss...sister..allemaal tegelijk natuurlijk, zo leuk!

We hebben 2 klassen, de kleintjes en de wat ouderen. De juffen richten zich hoofdzakelijk op de kindjes die best al redelijk de les kunnen volgen, de kleintjes rommelen maar wat aan. Vind dit best sneu om te zien. Heb ze de letters en cijfers in puntjes voor geschreven en zij moesten het dan naschrijven. Dit ging best goed. In het oudere klasje zit ook een meisje die al verder is dan de rest. Heb met haar begrijpend lezen gedaan, want ik heb de indruk dat ze wel kunnen lezen maar het niet echt begrijpen. Dit meisje is toch echt wel een baathi (slim meisje) Ik had de stickers meegenomen dus iedereen deed extra goed zijn best!

Na de lunch, thee met droge koekjes meer was het vandaag helaas niet, was er feest. Ik had de belleblaasjes meegenomen. Je kunt Je voorstellen wat er toen gaande was. Iedereen uitgelaten en maar bellen blazen, heerlijk om te zien. Met iets kleins zo blij!

Daarna nog een uurtje les, terug gelopen en nu lekker kopje thee. Het was een hele fijne dag!

Ja hoor morgen is er weer een nationale feestdag (soort van vastendag, begreep het niet zo goed) en is weer vrij. Dus overmorgen weer. Verheug me!

Geniet van jullie dag, hier is het al bijna 5 uur en begint het al koud te worden.

Lieve groetjes knuffels kusjes...sister

1. Mam en Mai:
    12 november 2018
    Vind het ook leuk hoe ze met je doen 😄
  2. Mam en Mai:
    12 november 2018
    Wát leuke foto's hoe ze daar zitten op een rij 😅en mét je bellen blazen wát een plezier liefs van ons 💋💖🙋‍♀️🙋‍♂️🛌🛌doe het rustig aan 😪😪
  3. Siobhan:
    13 november 2018
    Super dat ze daar zo van kunnen genieten.. blowing bubbels 💓 hopelijk voel je je snel beter zwaffy! Dikke knuffel ☘️❤️🌈💃🏾
  4. Irene en je vader:
    13 november 2018
    Hallo schat een berichtje van Irene en Pap we zijn blij als we je horen lachen de kinderen zijn al helemaal aan je gewend wat mooie fotos de berichtjes van je doen ons goed schat lieve groetjes van ons❤️💋💋👍👍👍👍👍
  5. Claudje:
    13 november 2018
    Hey Eugie, wat fijn dat je die kindjes wat kan leren en vooral ook blij kunt maken. Bellen blazen blijft leuk, al ben je 60 jaar. Ik ben nu bij mijn moeder en moet je de groetjes doen en dikke kus.
    Natuurlijk ook van mij.
    Namaste