Parsauni

26 november 2019 - Pyutar, Nepal

Namasté,

Na een lange, weer hobbelige reis gisterenavond aangekomen in Parsauni. Het was al donker dus niet meer zoveel te zien. Je kon wel al de heerlijke frisse geur van de bossen ruiken. Zo fijn na het drukke Kathmandu! Amaa de moeder van Bharat, zoals ze hier door iedereen wordt genoemd had wel nog dhal bat(rijst, linzensoep voor eroverheen, wat groenten) voor ons gemaakt De keuken is ongelofelijk, zo primitief. Nou eigenlijk wel alles hier hahaaa. Heel gedoe voordat je wc, tanden hebt gepoetst etc. alleen een kraantje buiten. Vooral als je 's nachts eruit moet voor te plassen, headlight op en ergens achter bij de geiten hahaa. Heeft wel wat, maar alles is hier een hele onderneming! Haren wassen wordt het hier niet denk ik, douche is te koud. Vanmorgen naar onze nieuwe school geweest, basis en soort van middelbare bij elkaar, dus best groot. Hebben de klassen van de basis gehad, maar het Engels laat vrij veel te wensen over, ze begrijpen er niet veel van. Overmorgen maar proberen met wat spelletjes. Want morgen is er een picknick voor de kids met allerlei speeltoestellen, uurtje hiervandaan. Om 7 uur op school zijn, 6 uur ontbijt, dus weer vroeg erin. De weg naar school is geweldig, middeleeuwse dorpjes, je weet niet wat je ziet!! De natuur hier is geweldig mooi. Het wordt wel snel donker hier, dus voor het eten nog wat met de kinderen hier spelen en rond 6 wordt er natuurlijk weer dhal bat gegeten. Het weer blijft heerlijk, zo'n 25 graden overdag , 's avonds koelt het af tot misschien 15. Heerlijk, sorry hè haha Mag er nog even van genieten! Van dit oh zo verrassende land met z'n vriendelijke kleurrijke gastvrije mensen...
Dankjewel voor alle reacties, doet goed van het thuisfront te horen!!!
Heb vanavond een super mooie vallende ster gezien op ons dakterras, dacht aan mijn familie en vrienden...

Namasté...slaap lekker...vele kusjes xxx
Geloof dat ik mieren in bed heb pff

1. Yvon:
    26 november 2019
    Inderdaad allemaal zeer primitief. Wat hebben we het toch goed in Nederland. Weer prachtige foto's. Hele mooie natuur. Haha tenminste iemand om je bed mee te delen.
    xxxxx
  2. Annelies van eupen:
    Hoi schat
    Ongelooflijk hé allemaal. Datje dit allemaal doet. Geweldig habibati. Dus op tijd slapen en vroeg op. Slaap lekker en laat je niet gek maken door de mieren 🐜💋💋💋💋💋♥️😍👍👍👍
  3. Irene en je vader:
    26 november 2019
    Hallo schat wel en mooi reisverslag je ziet wel wat maar erg remitief wat hebben we het maar goed was vanmorgen bij frenk samen soep gegeten gezellig schat lieve groetjes van ons❤️💋💋🎎
  4. Len Krijgsman:
    26 november 2019
    Ik geniet hier zoals altijd volop mee van al jouw mooie verhalen! 👌🏼😘
  5. Jose:
    Hallo lieverd
    Wat geniet ik van je mooie verhalen en prachtige foto's
    Geniet nog van de tijd dat je er bent😘💋💋
  6. Ans:
    27 november 2019
    Wat heerlijk dat jullie nu in Prasauni zijn!
    Geniet maar lekker van de rust, ruimte en fantastische natuur daar én natuurlijk van de geweldige gastvrijheid van Ama en alle andere lieve mensen daar.
    Jullie maken (weer) wat mee hè?
    Dikke knuffel voor jullie beiden 🙏🇳🇵❤
  7. Ineke:
    28 november 2019
    Hoi lieverd super mooie foto's alleen dat wasen enzo pffff😅😂knap hoor ga maar lekker slapen en genieten er vooral van dikke dikke knuffel voor jullie tot snel 💖❤💜
  8. May:
    28 november 2019
    Hallo Eugenie
    Wat weer een andere wereld, even anders als Kathmandu. Daar was het redelijk lux. Dit is echt primitief! Knap hoor . Respect !Jullie zijn echte kanjers. Wel krijg je mooie gezonde natuur en lucht, beter al hiervoor. En al die lieve kinderen en dorpsgenoten , prachtig eeeen grote familie.
    Heel veel succes, groetjes , ook aan Lia!
  9. Myr:
    29 november 2019
    Heej lieve❤❤❤❤❤
    😍 het voelt echt als een avontuur als ik met je mee reis De eenvoud siert het meest liefdevolle wat ik in mijn ziel als vreugde met je deel HOU VAN JOU⭐⭐⭐⭐ tot in PERU en weer TERUG ⭐⭐⭐⭐⭐❤🥰💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋
  10. Anita franken:
    30 november 2019
    Heey Eugie,
    Super mooi verhaal. Ik ben vorige week in Disney geweest met de mupkes. Als ik dan jouw verhaal lees en de fotoos zie en dan de fotoos van Disney zie, denk ik wat een rijkdom hebben die kinderen hier. En toch denk ik dan wie is gelukkiger?
    Dikke dikke knuffel Anita