Lubini, geboorteplaats van Boedha

30 november 2019 - Lumbini, Nepal

Hallo lieve allemaal,

Het uitje /picknick deze week op school naar Mega fun park was zeer geslaagd. We hebben gespeeld gegeten, gedanst, gelachen, een fijne manier om de kids en leerkrachten beter te leren kennen!! En wat zijn ze weer blij met een glijbaan en een schommel! Ze zijn zeer aardig en erg knuffelig, ook de leerkrachten haha. Directeur was er gelukkig niet bij! De dansfilmpjes gaan nog steeds de ronde op school. Het was wel een lange dag, van 7 tot 1900, je merkt dat je ouder wordt!
We hebben 7 klassen en ieder lesuur duurt 40,45 minuten en ieder lesuur een andere klas. In een korte tijd probeer je dus zoveel mogelijk te doen. Aangezien we het opdreunen uit de boeken niet echt educatief vinden, proberen we het spelenderwijs; slingers gemaakt,  liedjes, dobbelen, kaartspelletjes etc. Maar onze principal is daar niet zo van gecharmeerd. Hij sprak mij dan ook aan op de speelplaats tussen de kinderen dat we meer met de boeken bezig moeten zijn. Zo onprofessioneel om dit op deze wijze te doen!! Ik zei hem dan ook dat ik dat opdreunen etc. niet zie zitten en dat naar mijn mening de kinderen er weinig of niets van leren. Nog van alles voor gevallen met dit 'hoofd' dat Lia en ik tamelijk verontwaardigd en geschokt de school verlieten. Gelukkig zijn we het weekend in Lubini, de geboorteplaats van Boedha en kunnen we het even laten bezinken. Maandag zullen we een gesprek met hem aangaan wat nu hiervan de bedoeling is. Als we niet tot een compromis komen zullen we een andere school zoeken. Liggen er nog 2 die wel staan te springen om creatieve vrijwilligers! We laten onze positieve vibes van dit alles niet door één persoon wegnemen!! We doen nl ons uiterste best hiero. We gaan het zien! Nu maar eerst genieten van ons weekend in Lubini met zacht bed en warme douche!!

Fijn weekend allemaal en dank alweer voor jullie lieve reacties!!! Love you
En ik zeg Namasté... xxxxxx

Ps Heb nog zoveel te vertellen, krijg het niet op dit telefoontje verwerkt haha, too much

1. Monique:
    30 november 2019
    Ha ha, zo ken ik je. Sta waarvoor je staat habibi. Doe wat je moet doen. Leer dat opperhoofd maar eens dat het ook anders kan. Ben trots op jou. Ga zo door.
    Love you babe. XXX
  2. Kelly:
    30 november 2019
    Hoi lieve sjattie! Hahaha Jaa zooo raar ook dat die directeur wilt dat er uit de boeken geleerd wordt 😂😂 doe jij maar lekker creatief liefste! Vind dat je goed gehandeld hebt 🤗 laat het even bezinken inderdaad en krijg je het niet opgelost, nou dan op naar het volgende schooltje.. geniet lekker van het zachte bed en het weekend lieve tante! Missen je! Tot snel! Love youuuu ❤️😘❤️😘❤️😘
  3. Annelies van eupen:
    Hoi habibati.
    Goed om te lezen hoe jullie ermee omgaan. Jullie zetten je zo goed en hard in. Fijn weekend en geniet van de rust en warme douche en zacht bed. Dikke boesa 😍 love you ❤️ 💕
  4. Irene en je vader:
    1 december 2019
    Goeie morgen schat we vinden het fijn dat je een mooi weekend heb wel mooiste Boeda prachtig je maakt vanalles mee spannend hier is alles goed schat lieve groetjes van ons❤️💋💋👍👍👍😇
  5. May:
    1 december 2019
    O wat sneu voor jullie! Echt heel vervelend, doe je zo goed je best en dan zo. Goed dat jullie assertief zijn👍! Je moet goed voor jezelf zorgen en opkomen.
    Jullie zijn super bezig , kanjers!
    Succes morgen , zet ‘m op. Lieve groetjes May
  6. Cynthia:
    1 december 2019
    Hé Eugenie! Wat heftig om te lezen dat jullie zoveel moeite hebben met directeur Dhan. Ik hoop dat jullie er morgen samen uitkomen. Houd wel in het achterhoofd dat de cultuur anders is, normen en waarden verschillen en het wel de directeur is. Wellicht iets meer op de tong bijten dan dat je gewend bent in Nederland. Ik hoop dat jullie eruit komen, het los kunnen laten en kunnen genieten van deze prachtige plek! Veel liefs, Cynthia