De heilige plaats Lumbini

1 december 2019 - Lumbini, Nepal

Namasté,

Het weekend in Lumbini heeft ons goed gedaan. We hebben wat er op school was gebeurd kunnen laten bezinken en kunnen er nu zelfs soms om lachen. Maar ons standpunt blijft hetzelfde, klaar voor maandag...!!!

Lumbini, geboorteplaats van Boeddha was heel apart en indrukwekkend! Groot gebied van wel 13 km doorsnee zoiets wat natuurlijk volstaat met allerlei tempels, vlaggetjes etc. Het meest indrukwekkend was natuurlijk het huis waarin hij is geboren. Je kon haast de steen aanraken waar hij ter wereld is gekomen. Wordt je even stil van! Vooral omdat ik meer met het boeddhisme heb dan met de katholieken. Mocht er helaas geen foto's van maken. Het is wel heel bijzonder om op deze heilige plaats te zijn geweest!!
Lumbini ligt dichtbij de Indiase grens, zodoende heel veel Indiërs te zien. Zo goed als geen toeristen, dus Lia bleef wel een attractie die velen wel op de foto wilde, tot vervelens toe. Ze zijn niet zo vriendelijk als we van de nepalezen gewend zijn. Maar al met al een heel bijzonder prachtig mooi park!! Vooral de oeroude bomen waar boeddha zeer zeker heeft gezeten...special!! <3
We hebben besloten met een taxi terug te gaan. Geen zin in 3 keer overstappen in overvolle locale bussen op bijna onbegaanbare wegen, under construction!  Soms moet je jezelf even verwennen haha. En voor 25 euro 4 uur in een taxi zitten moet kunnen toch!
Mijn darmpjes beginnen weer een beetje op te spelen, wordt tijd om weer terug naar het platteland te gaan, daar had ik geen last. Douche en normale wc ga ik wel missen haha

Tot gauw weer, dikke kus XXX

1. Annelies van eupen:
    1 december 2019
    Oh schat geweldig dat je daar geweest bent. Lijkt me ook 'n Fijne ervaring. Succes met de darmen 👍👍😜en maak er nog 'n hele mooie tijd van
    Dikke boesa habibati 💋 💋 💋 💋
  2. May:
    1 december 2019
    Wat gaaf om bij die geboorteplek van Boeddha te zijn geweest . Ben een klein beetje jaloers😌. Fijn dat jullie hebben kunnen genieten van een beetje luxe 🛌🚿🚽🧻 🚖🚕.Verdiend👍
  3. Anita franken:
    1 december 2019
    💕💕 Speciaal zo'n momenten.
    Geniet ervan ❤️❤️
  4. Ineke:
    2 december 2019
    Super sjat zo blij voor je en goed dat jullie er al om kunnen lachen en Jaaa lijkt me ook geweldig verder dat plas filmpje Neee ik blijf hier mis je wel heel erg maar genieten er maar lekker van vanuit hier een hele hele dikke dikke knuffel van ons 🙋‍♀️💖💜❤😘😘😘😘